Snälla, ta er 10 minuter till att läsa detta. Detta är bland det viktigaste jag någonsin har skrivit i mitt liv.

Jag blev medlem på Nordic, sol och motion som det hette då, hösten 2008.

Jag hade precis flyttat hit och kände knappt ett 20-tal människor.
En människa som jag mötte på gymmet var en instruktör som heter Nina, hon höll i Afro dansen då och jag älskade att gå på hennes pass. Hon var en sådan människa som fick alla att bli sedda i en full sal. Kom ihåg ens ansikte och hade alltid ett stort leende på läpparna. Snart blev hon en utav mina favorit instruktörer och jag kan ärligt säga att jag brukade ta reda på om det var hon som höll i passet för att sedan ta mig dit.

Nu 5 år senare så har just hon fått en diagnos som vi alla har hört och uttalat på våra läppar.. Cancer.

Hon gick igenom en jätte svår period där hon blev illa behandlad av läkare, hade smärtor men.. Hon vann kampen och kom tillbaka, satt på våra spinnings cyklar och fick oss att må bra. Sån är hon, en glädjespridare.
I mars 2012 opererades Nina för cancer i bukhinnan och som hade spridit sig till livmoder,äggstockar,äggledare,ändtarm och tjocktarm! Det blev en jobbig väg tillbaka men stark som hon är och med en rejäl hejarklack så fixade hon det️
Nu är det September 2013 Nina får veta att Cancern är tillbaka och denna gång går det inte att operera!!

Så nu, varför jag skriver detta inlägget. Det finns alternativa behandlingar som Nina vill göra, dom är privata och kostar väldigt mycket pengar.
Tanken är att vi, med vi menar jag vilka som vill, vem det nu än är som läser eller har hört talas om denna historien har en möjlighet att få hjälpa till. Man får lägga en valfri summa och förhoppningsvis så kanske vi kan gemensamt hjälpa Nina att få råd till att få behandling på Uppsala Cancer Clinic.

Jag vet att detta är väldigt osvenskt att göra men just nu skiter jag i det, jag känner så många människor i min vänskapskrets som har fällt tårar på grund av vad cancern har gjort mot deras nära och kära. Om vi kan hjälpa några människor att slippa dom tårarna så vill jag mer än gärna vara en del av det.

Jag vet vet att många kommer läsa igenom detta, tänka: åh så tragiskt och sen tänka vidare på något annat.
Men jag BER er, tänk igenom noggrant. För nu har vi alla en chans att få göra nått gott för någon människa, även om cancern kanske vinner så har vi försökt och med medmänskligheten i oss visat att man inte är ensam i denna stora värld, fast många av oss känner att vi är det.
Om pengarna inte räcker till eller det inte blir en behandling kan hon använda dom till att få spendera dom på sig själv, sin son där iallafall det ekonomiska inte är ett bekymmer.

Jag känner ingen människa som har blivit rik eller fattig av en 50 eller 100 lapp. Men vi kanske kommer känna en människa som överlevde på grund av dom små beloppen..

Ni vet lika mycket som jag att vi har människor som går runt på denna jord, levande fast inte lever. Som aldrig uppskattar det dom har och klagar på allt.. Saken är, Nina är den mest levande människan jag har mött, som jag tidigare nämnde så såg hon alla, log och spred det fina i henne. Man blev smittad av hennes glädje.
Hade jag haft en enda önskan hade jag gett bort den bara hon förblev frisk och fick se sin son bli stor.
Nu funkar det riktigt inte så som jag vill men, jag tror på mirakel och jag tror att vi tillsammans kan ge henne möjligheten till att få uppleva det.

Kontonummer: 8480-6 233 471 75-4 
Swedbank

Skriv in ert namn, banken vill det.


Snälla dela med er av den här historien, dela bloggen och sprid det så mycket som möjligt.

Jag är er tacksam för evigt.

Najda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0