Blivande Sambo..

Hade möte med säljarna kl 10:30 idag, vi ville få en sista känsla av lägenheten innan kontraktet skulle bli påskrivet. Vi var där i fredags. Jag höll på hjälpa mamma med förberedelserna innan mil syster med familj, bror med sin familj skulle komma och spendera helgen hos mamma. Marinerade köttet och sprang ner till bilen, Elias var med jätte upptagen för hans lille bror fyllde år och dom skulle ha kalas hos sig. Vi kollade snabbt på lägenheten och jag kände direkt att jag ville bo där, i det hemmet skulle vi bilda våran familj. När han körde tillbaka mig så sa jag: älskling, gör vad du kan men köp den till oss. Det var det han gjorde, priset var mer än vad vi hade kommit överens om att ge men just då så var det värt det. Precis idag så försov jag mig, vaknade 09:30 när det var dags för att skriva kontrakt och det var sjukt mycket papper, alltid var så vuxet och seriöst. Vi fick tillträde till den 1/11 2013. 


Jag som är lite tecken nörd tyckte det var tufft eftersom vi blev officiellt tillsammans 11/1 2013

Ikväll när vi låg och pratade så sa jag till Elias, tänk om man hade vetat för 10 år sedan att det var så här det skulle sluta, va mycket onödiga tankar man hade besparat sig. Med tanke på att jag helt ärligt tänkte att jag aldrig nog skulle kunna bli så kär, känna mig så trygg med en man någonsin. 

Elias svarade att han inte hade velat veta innan, det är en del av livet som han så fint utryckte.. Det stämmer. Alla vägar bar oss hit. Där vi idag är, skojar om hur våra framtida barn kommer vara. En son som är vild och galen som mig och en dotter som är lugn och tänkare som sin pappa. Eller tvärtom. Hur som helst så har dom här blivande barnen fått det bästa av två världar. En otroligt intelligent pappa, en pappa som alltid kommer stå bakom dom och stötta dom, visa att möjligheterna finns framför dom och att inget är omöjligt om man bara vill jobba för det. Dom kommer ha en mamma som kommer förädla få dom att inse att lyckan ligger i deras händer, att det viktigaste är att vara god och att man alltid har vunnit så länge man har lärt sig något utav det. 

Och båda kommer ge dom så mycket kärlek. I vårt blivande hem, ska vi skapa oss den här familjen vi båda drömmer om. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0