Tre små apor och choklad praliner.

Kom hem från jobbet och la mig på soffan, tanken var att vila i en timma innan jag skulle till gymmet och träna.  Satte klockan på larm vid 16 men vaknade vid17, stängde av och la mig i min säng.
Helt slut är jag, märks så väl att man har stort behov av semester och tålamodet är på noll.
Gick till affären, köpte på mig choklad, satte mig med ett glas vin och åt upp allt.
Så välförtjänad choklad.
 
 
Funderar mer och mer att säga upp mig och byta yrke helt, men att säga upp en heltid är inte det lättaste. Jag satsar på att åka till Indien som volentär till hösten, efter det får jag se vad jag har lust att göra.
 
Låg och pratade med Elias en kväll, om barn och framtid och sånt seriöst snack. Jag har alltid trott att jag ska bli en ung mamma, alltså under 25. Men jag är 25 nu och känner inte att jag vill riktigt ha barn än. Elias sa att han vill ha det innan 30. Innan 30 säger jag, det är ju långt kvar dit. Och han bara tittar på mig och säger men när hade du tänkt?
- ja, 28 kanske..svara jag
-om 3 år alltså? Knappt det.
Om 3 år, det är ju för tidigt. Tre år går snabbt.
Vart har tiden tagit vägen? Från 20 till 25 har det gått jätte snabbt, och jag tror inte att det kommer lugna ner sig nu.
 

Jag och Elias var och hade picknick så bröt vi önskeben, och det blev jämt. Han sa att det blev jämt och jag svara att han får bestämma, han får vinna för även om han vinner så kommer han se till jag kommer få ta del av hans vinst..
 
Efter att jag sa så, blev jag stum, det är i en sådan stund känslan talar innan hjärnan hinner tänka.
Jag litar verkligen på honom, för så har jag nog aldrig utalat mig till någon om det inte är min mamma.
 
Var i Alingsås för en vecka sen, Nese tog sin examen. Min syster är en socinom idag och jobbar själv som enhetschef. Hon är så grym, när hon avlustningen var så stod hela hennes klass på scenen och fick sina socionom pennor, när dom var på väg ner från scenen så ropar Alper
-hej mamma..
Åh lilla ungen vad dina föäldrar har kämpat för att få den här utbildingen färdig. När du blir stor nog ska jag berätta för dig hur grymma dom är och vilka motgångar dom mötte. Men  dom gav aldrig upp, inte dig, inte sina drömmar och inte varandra. När många hade lagt sig ner och gett upp fortsatte dom.
 
Ledig helg framför mig, studentfirande imorgon, bröllop i Uppsala på lördag och en härlig ledig söndag framför mig.
 
 
Fyller på mitt vin glas, med turn your lights down low i högtalaren. Ha en trevlig helg alla ni där ute.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0