Bortkastade pengar.

Gick upp 07 imorse för att tvätta klart alla kläder, tror jag hade minst 9 maskiner tvätt, med alla lakan och handdukar. Kom överens med mig själv igår kväll att jag inte fick lägga in den rena tvätten i garderoben innan jag rensade den, vilket jag gjorde och det tog mig över 2 timmar, 2 timmar och 3 svarta sopsäckar senare var jag färdig, och arg på mig själv..Sjukt mycket kläder man har samlat på sig, som man inte använder. Högen som skulle bort var minst värd 6000kr..MINST!

När jag väl var klar satte jag mig ner för att kolla på tv en stund och den där reklamen kom upp, väldigt berörande reklam.. om två timmar måste du fly, om en timma kommer du tappa bort ditt barn och så bilder på människor som utsätt för krig och små barn som gråter, så mitt dåliga samvete blev ännu större, vi lägger pengar på hur vi ska se ut så att vi ska vara tillräckligt bra i detta samhället, känna oss nöjda med oss själva när vi har den nya väskan eller skin jackan medan barn i världen fortfarande gråter efter sin mamma, eller mammor får begrava sina barn för dom har svält ihjäl.

Jag har jätte svårt för människor som klagar på att vi lever i en orättvis värld för att alla våra i landsproblem. Missuppfatta mig rätt, jag själv kan vara sur och bitter för små saker men jag försöker verkligen att inte påverka andra negativt då och vara en energitjuv på grund av att jag är nere. Då vill jag vara för mig själv.

Visst är det lite humoristiskt, medan 90% av min vänskapskrets pratar olika metoder att gå ner i vikt, medvetet väljer att inte äta för att bli smala så svälter en så stor del av världen? Om nått är orättvist så är det just det.

Det hela slutade med att jag skänkte kläder till röda korset, och blev månadsgivare till Unicef, så nu har jag fadderbarn, Unicef och amnesti varje månad. Vilket känns faktiskt lite bättre.

Tycker faktiskt att flera borde göra detta, numret är 72980 och man skriver SKYDD.

Är ledig nu i två dagar innan midsommar, ska jobba hela midsommar helgen och sedan börjar semester perioderna. Har 10 dagars semester i början av Juli och sen tar jag 2 veckor i början av september. Då ska vi åka till Palermo i Sicilien.

Vi träffade ett par på bröllopet som hade vart i Sicilien och tjejen snackade om att det var inte riktigt hennes stil av resa, det var Italien utan sin turism, äkta italiensk känsla med mat,kultur och människor. Det är ju PRECIS vad vi är ute efter, både jag och Elias. Så när hon stod och berätta om det som om det vore något negativt så log båda två och kände dit ska vi åka.

Ha en trevlig kväll godingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0