Vad fel man kan ha ibland.

Idag hände något sjukt roligt, ni vet en sån sak som händer som man går runt och skrattar åt så fort man tänker på det..

Jag vill bara skriva att jag kan inte förklara genom att skriva ner hur kul detta var..Önskar att jag hade filmat det. Men jag ska försöka.

Jag och Alper hade gått runt på stan och handlat lite presenter till honom, planen var att han och jag skulle gå runt hela dagen, fika, äta och shoppa..Men så fort ungen fick sina spel ville han hem och spela.. Så han höll på tjata om att han frös, hade ont i magen och jag vet inte vad för att slippa gå runt. Jag var irriterad, så efter mycket tjat går vi och sätter oss på istanbul kebab för han vill ha kyckling med pommes.

Fullt överallt, långa köer och vi har massor av påsar.. Vi hittar ett bord, där sitter det 4 äldre damer och i mitten sitter en ung man, kanske 30 år med kostym och bakåtslickat hår.
Vi får plats i mitten av dessa människor.
Damerna tjattrar. högt och ljudligt med varandra..
-åhh så söt mitt barnbarn är.
- kolla här på min hund
Till och med Alper tittar på dom som ett stort frågetecken, mannen sitter och äter, tittar inte ens upp utan bara äter, sakta men säkert.
Alper klagar på den ena och det andra och jag hotar med att kasta spelen om han inte äter upp maten.. så här höll det på i kanske 20 minuter..Jag tänker, herregud att mannen kan vara så stel, han tittar varken på oss eller damerna..
sen så säger en utav damerna..
Här är ett kort på mitt barnbarn och mannen bara tittar upp, rätt in i ögonen på mig. Chockad och besvärad.
Jag tittar på honom och börjar gap flabba, alltså ett sånt riktigt skratt som kan hålla på länge och jag kan inte hejda det.. Högt och ljudligt skrattar jag och känner hur röd jag blir för jag vet att alla har stannat upp och till och med lilla Alper tittar på mig som ett frågetecken.
När jag kan andas och försöker tysta ner mig så hör jag hur denna man börjar gapflabba, asså värre än mig. Han skrattar så att tårarna sprutar och jag börjar ju skratta ännu mer. det ända ja ser är hur folk stannar och tittar på oss vilket gör allt så mycket roligare.. Och han skrattar och jag skrattar och dom 4 damerna har för första gången tystnat..

När vi gick därifrån så skrattade jag och mannen, Alper och damerna fortfarande högt och ljudligt.
Det där var en sån grym händelse och hela dagen när jag har sett hans chockade min framför mig har jag lagt mig ner av skratt.

Jag kan verkligen INTE BESKRIVA med text hur kul detta var..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0