Tack för allt 2012

Jag vaknade 07 idag fast jag hade möjligheten att sova längre, igår gjorde jag mitt hästpass 12 timmar.. Jobbat massor under både November och December.
 
Så när jag bytte om igår och skulle stämpla ut slog det mig att det var sista passet för 2012.. ut genom dörrarna och hem. När ja kom hem var jag så trött så jag la mig i soffan och tänkte vila innan jag skulle ner med tvätt.
 
Vad ska man säga om 2012?
Året började med löftet om att lämna allting lite bättre än hur jag hitta det. Varje möte, varje situation, relation skulle förbättras.
Det löftet har har jag hållt, men inte som jag trodde. Jag har lärt mig att släppa människor som tar mer än dom ger. Säga tack och adjö utan att må dåligt över det. På så sätt har jag förbättrat mitt egna liv.
Med förbättras menar jag att det ytliga skulle bort, dom som betyder nått skulle få mer och dom som inte betyder nått skulle bort.
 
Året har verkligen lärt mig att inte ta det goda för givet, Jag insåg mer än någonsin att livet är för kort för att kastas bort. En riktigt nära vän gick bort och efter det kom en jobbig period med sorg. Jag hade lixom aldrig förlorat någon nära förutom min morfar och då var jag så liten så jag minns inte den smärtan förutom att jag än idag känner saknad.
 
En sak som det här året har lärt mig att allting passerar. Inget är för evigt, när det är riktigt jobbigt så är det viktigt att låta det få vara jobbigt, så att dom bra dagarna har större värde. När dom bra dagarna kommer så ska man uppskatta dom, leva ut och njuta av dom.
En bra dag behöver inte vara på en semester ort med sol och bad, en bra dag för mig är när jag vaknar och uppskattar att solen skiner, att jag ska få tid med någon jag älskar eller bara få tid till att få vara för mig själv.
På så sätt har jag vädligt många bra dagar som jag värdesätter.
 
 
För det nya året önskar jag alla mina vänner mod. Modet att våga vara lyckliga. På nått sätt har jag fått för mig att det krävs mod för att kunna säga, jag är lycklig. Jag har inget att klaga på. Modet att uppskatta att man är frisk och har sina älskade runt sig.
Modet att våga förändra det som gör en olycklig.
 
 
Gott nytt år mina älskade människor.
Låt oss dricka för det förlutna och skåla för en bättre framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0